Lead Management & Scoring

Herken jij dat ook? Je hebt een enorm marketingbudget, spendeert veel tijd en geld aan kwalitatief goede leads, alleen jouw salesteam haalt er naar jouw mening nog steeds te weinig sales uit.. Wij horen hem vaker!
Groeiende bedrijven hebben een goed Lead Management Systeem nodig. Eén die niet alleen in staat is om de leads te beheren, maar ook één die sales en marketing met elkaar kan integreren.
Lead Management betekent dan ook; “Het volledige proces van het generen, volgen en beheren van verkoopleads (potentiële klanten) tot aan de conversie van verkoop en naar opbouw van lange termijn relaties”. Dit lijkt eenvoudig, in werkelijkheid is leadbeheer complex. Vooral als het om grote aantallen gaat. Zelfs bedrijven die erg op elkaar lijken, kunnen hun leadmanagement anders implementeren, omdat hun processen en behoeften kunnen verschillen.
Onder leadmanagement valt;
- definiëren buyer persona
- lead criteria
- lead scoring
- lead nurturing behoeftes van de koper of klant
Als deze processen niet duidelijk zijn, kan geen enkel systeem het gat tussen marketing en sales dichten.
Ons team helpt je om binnen jouw organisatie marketing & sales als één te zien.
Wat levert dat op
47% meer omzet
Betere samenwerking
Controle op jouw leads krijgen?

CEO Libersy
One of the best sales professionals I had the pleasure of working with.
FAQ`s over lead management & scoring
Leadscoring is een systeem waarbij je een score toekent aan elke lead in je CRM en/of Marketing Automation systeem. De hoogte van de scoring passen wij toe op basis van bepaalde criteria en hoe deze een opvolging moet kijken. Dit maakt dat je goed kan bepalen welke lead gekwalificeerd is om opgepakt te worden door het salesteam.
Lead nurturing is het opwarmen (interesseren) van je leads totdat ze overgaan tot aankoop van jouw product of dienst.
Expliciete leadscores zijn gebaseerd op informatie die door of over de prospect wordt verstrekt, denk aan:
- informatie die wordt doorgegeven bij het invullen van een formulier op jouw website
- informatie die automatisch opgehaald wordt uit LinkedIn of bedrijfsdatabanken
- informatie die je zelf verzamelt vanuit research, calls of meetings en opslaat in jouw CRM
Impliciete leadscoring eigenschappen worden ook wel engagement genoemd omdat je scores koppelt aan vertoond en niet-vertoond gedrag. Bijvoorbeeld een bezoek aan de website, of klikken op een link in een verstuurde e-mail. De gedachte is dat hoe meer interactie de lead vertoont met je content, hoe meer interesse er is in je product of dienst.
- welke pagina’s heeft de lead bekeken, waar blijft hij hangen en waar haakt hij af
- welke emails zijn geopend. gelezen, hoeveel vaak en waar is op geklikt?
- op welke basis komt de lead terug naar de website voor informatie?
- hoe interact de lead met jouw social kanalen?