FAQ

Staat jouw vraag er niet tussen, stel hem!

De 10 meest populaire FAQ`s

Sales kan niet zonder marketing & marketing kan niet zonder sales. Dat is een gegeven waar wij in geloven. 

Het binnen halen van een deal lukt wanneer je op de juiste manier jouw (potentiële) klant beïnvloed. Dat klinkt heel negatief, dat is het niet. Uiteindelijk gaat een aankoopbeslissing door een aantal fases heen. Door te begrijpen welke fases dit zijn, te leren vanuit de data wanneer een (potentiële) klant erop reageert weet je waar hij in de salesfunnel zit en wat hij nodig heeft. Wij noemen dit leadmanagement

De simpelste en meest gebruikte methode: pas de 10% regel toe. Begin eens met 10% van je bruto jaaromzet opzij te zetten als marketingbudget. Ervaring bij veel ondernemers leert dat je hier meestal al een heel eind mee komt. Speel je liever op safe? Gebruik dan een percentage van de winst. Zet minstens 25% van je marketingbudget in voor bijvoorbeeld online marketing. Hou er wel rekening mee dat er een verschil is tussen de mediakosten en de uitvoerende kosten.

Om te bepalen welke kanalen je kiest is het belangrijk te weten wat je wilt bereiken & waar de doelgroep zich bevindt. Wil je graag je zichtbaarheid vergroten, jouw imago verbeteren of meer leads trekken. Vooraf doen wij onderzoek om te zien binnen welke kanalen het beste resultaat van de doelstelling te behalen valt. 

Soms horen wij weleens dat mensen denken dat ze zelf niet nodig zijn bij het proces. Was het maar zo makkelijk! Wij hebben juist jou ook nodig om succesvol te zijn.

Hoeveel tijd jijzelf besteed heeft vooral te maken met wat je wel en niet uit wilt besteden. Uiteraard willen wij alles weten van jouw organisatie, product, dienst etc. Vooraf maken wij altijd een tijdsinschatting zodat jij weet wat je te wachten staat.

Een terechte vraag, maar wel één die je niet even kort beantwoordt. In het bereiken van online resultaten spelen namelijk verschillende zaken een grote rol.

Je kan alles online goed ingericht hebben en lekker draaiend hebben, dan voert een zoekmachine een update uit in het algoritme en de wereld ziet er ineens heel anders uit. Het is geregeld voorgekomen dat websites die heel hoog scoorden in de rankings flink wegzakten na bepaalde updates. Dit vraagt weer aandacht & learning. Zelfde geldt voor het veranderen van zoekverkeer. Dit zijn dingen die niet te voorspellen zijn. Wat daarom juist belangrijk is de juiste KPI’s af te stemmen die meetbaar zijn om van daaruit de sturen en controle te houden. 

SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’, in het Nederlands betekent dat ‘Zoekmachine adverteren’. SEA is een uitgebreide term want je praat niet alleen over adverteren op de zoekmachine van Google maar ook van Bing of Yahoo. Door te adverteren in zoekmachines krijg je een hogere positie in de zoekresultaten in ruil voor geld.

Als je niet weet waar je naartoe wilt zal je er ook nooit komen. 

Koers bepalen helpt om met elkaar aan de juiste verwachtingen te kunnen voldoen. Mega irritant want soms betekend dat dat je terug moet in je proces voordat je weer vooruit kunt. Jij wilt toch ook niet dat je jouw potentiële klant afschrikt omdat je niet weet waar zijn behoefte ligt?

Dat is altijd een leuke vraag waar niet zomaar een antwoord op is. Hoewel je pas na gedegen onderzoek kunt weten welke stappen jij het beste kunt ondernemen voor jouw online positie, kunnen we alvast een tipje van de sluier oplichten. Een aantal voorbeelden van de meest gangbare verbeteringen voor je zoekmachinepositie kunnen zijn:

  • geoptimaliseerde teksten
  • zoekmachinevriendelijke technische inrichting
  • regelmatige updates voor een actieve website
  • SEA is een snelle manier om bovenaan te komen

Je zal je verbazen hoe weinig ondernemers weten wat hun omzet op dat moment is en wat ze nog moeten doen om hun doelstelling voor dat jaar te bereiken. Om dan maar niet door te vragen naar de marges of hoeveel bv. een nieuwe klant kost.

Sturing op doelstellingen en data geeft je focus en controle. Ons team wilt niet zomaar iets doen, maar wilt jouw organisatie helpen om vooruit te komen. 

Wij vinden het leuk om snel te schakelen. Wacht niet langer, bel nu! +31(6) 413 538 16
Staat jouw vraag er niet tussen?

Stel jouw vraag hier

    Image
    Image
    Image
    Image
    Image
    Image